86 procent Nederlanders tevreden over indoor kwaliteit mobiele netwerk

86 procent van de Nederlanders is (zeer) tevreden over de kwaliteit van de dekking in hun woning van het netwerk van hun mobiele aanbieder. De tevredenheid is het hoogst onder klanten van KPN (91%) en het laagst onder klanten van MVNO Simpel (81%). Dat stelt marktonderzoeker Telecompaper.
20 mei 2019

De Nederlandse mobiele netwerken scoren al jaren zeer hoog als het gaat om kwaliteit en dekking, zo bleek de afgelopen jaren uit onderzoeken van onder meer P3 en Open Signal. Wel stelde P3 dit jaar dat er qua binnenhuisdekking nog wel iets te verbeteren viel.

Slechts 6 procent van de Nederlanders was afgelopen april (zeer) ontevreden over de dekking binnenshuis. Dit is een lichte stijging ten opzichte van de 4 procent in april 2018 en de 5 procent een jaar daarvoor.

Verschillen tussen provider en netwerk

Per provider bekeken zijn er meer duidelijke verschillen te zien. KPN scoort het hoogste aantal (zeer) tevreden mobiele klanten: 91 procent. Bij MVNO Simpel is een relatief klein aantal klanten (zeer) tevreden over de mobiele dekking van hun mobiele aanbieder (81%).

Bekeken per mobiel netwerk – nu nog vier – heeft Tele2 met alleen een 4G-netwerk ook het hoogste percentage (zeer) tevreden klanten: 91 procent. Vodafone zit in dezelfde bandbreedte met 84 procent, KPN zit er met 88 procent tussenin.

Lees voor meer achtergrondinformatie en begeleidende grafieken: Meeste Nederlanders tevreden over kwaliteit mobiele netwerkdekking thuis

Bron: www.telecompaper.com