ACM start marktstudie naar de uitrol van glasvezel in Nederland

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil meer inzicht krijgen in hoe telecombedrijven en investeerders bepalen waar zij glasvezel uitrollen en tegen welke problemen zij hierbij aanlopen. De ACM start daarom een verkennend onderzoek naar de uitrol van glasvezel in Nederland.
18 april 2019

Henk Don, bestuurslid ACM: ‘In Nederland hebben veel huizen nog geen glasaansluiting. Gelukkig zien wij dat de interesse voor het uitrollen van glasvezel toeneemt. Dat is een goede ontwikkeling die kan leiden tot betere diensten en meer concurrentie. Wij ontvangen echter ook signalen over problemen waar telecombedrijven, investeerders of gemeenten tegenaan lopen bij de uitrol van glasvezel. De ACM vindt het niet wenselijk als die problemen er toe leiden dat investeringen in glasvezel niet doorgaan, of dat de concurrentie op deze markt wordt verstoord. Daarom gaan we in kaart brengen wat er speelt op de markt.’

Lees het volledige bericht op de website van ACM